Annak érdekében, hogy ne tegyünk fel új kérdéseket válaszként, először foglalkozzunk a SEO, azaz a keresőoptimalizálás meghatározásával. Ez minden erőfeszítést, módszert és intézkedést jelent, amelyek hozzájárulnak webhelye láthatóságának növeléséhez olyan keresőmotorokban , mint a Google. A keresési eredménylistát szakmai körökben SERP-ként is rövidítik, ami a "Search Engine Result Page" rövidítést jelenti.
Nagyon fontos: A keresőoptimalizálás első végrehajtási módja megkülönböztetést igényel. A mindennapi életben ezért gyakran olvas valamit az OnPage vagy az OffPage optimalizálásról. A következőkben elmagyarázzuk, mit kell ezzel érteni.
On-Page keresőoptimalizálás
Ez magában foglalja az oldal technikai kiigazítását, például a betöltési idő javítása érdekében, valamint a tartalom optimalizálását. Röviden, minden, ami a weboldalon és annak önmagában történik.
Off-Page SEO
Ez elsősorban olyan intézkedéseket jelent a keresőmotorok optimalizálására, amelyek befolyásolják a weboldal helyzetét a SERP-kben. Fontos eszköz itt a visszalinkelés, vagyis a harmadik féltől származó, műszakilag megfelelő és jól látogatott weboldalakra mutató linkek. Minél nagyobb a backlink sűrűsége és minősége, annál valószínűbb, hogy ez rangsoroló jel a Google számára.
Miért kell nekem a SEO
Egyszerűen azért, mert a digitális felhasználók többsége a megfelelő webhelyekre jut el a keresőmotorokon keresztül. Itt nemcsak információkat szereznek, keresik a termék részleteit és összehasonlítják őket, hanem olyan részleteket is kérdeznek, mint az időjárás-előrejelzések, a sporteredmények és hasonlók. Tíz internethasználóból kilenc olyan keresőmotort használ, mint a Google, hogy információt szerezzen.
De további megkülönböztetés történik a SERP-eken belül, mert különösen a felső 3 keresési eredményre jóval az átlag felett kattintanak. Ma már azokból a vizsgálatokból tudjuk, amelyek során a felhasználó fókuszát a szemmozgások alapján mérték, hogy a legfelső keresési eredmények különösen fontosak - és ezek általában csak az első három pozíciót jelentik. Digitális stratégiáját ezért úgy kell megtervezni, hogy a lehető legmagasabb legyen.
Ebből következik a keresőoptimalizálás elv: minél magasabb a pozíció a SERP-ben, annál valószínűbb a konverzió. A Google pozíciója tehát eldönti, hogy milyen mértékben generálhat látogatókat vele. Az összes többi eredményre lényegesen ritkábban kattintanak, vagy egyáltalán figyelembe veszik őket.
Utolsó kommentek